spațiale, atenției, memoriei, dar și a gândirii, dar ne ajută foarte mult și în planul emoțiilor. Deși
mandala pare să intre în categoria creativă sau a artei, construirea ei presupune și strategie, logică,
matematică, aptitudini spatiale și multe altele. care țin de aspecte ale dezvoltării cognitive.
Cei care ați participat cu copii la atelierele individuale ați putut observa diferențe semnificative în
dezvoltarea motrică și cognitivă.
Ce urmăresc să urmăresc să dezvolt în cadrul atelierelor de Mandela :
• motricitatea fină (atât de utilă mai departe dezvoltării intelectuale) și coordonarea motrică;
• dezvoltarea percepției (atât de sine, cât a mediului înconjurător);
• memoria și atenția;
• flexibilitatea și adaptabilitatea conținut (interior sau exterior);
• dezvoltarea capacităților de analiză, sinteză, comparație și generalizare;
• dezvoltarea unei structuri algoritmice (învățarea organizată pas cu pas);
• euristica;
• întelegerea; gândirea logică/matematică;
• dezvoltarea limbajului;
• exprimarea emoțiilor prin joc, desen, forme și cuvinte;
• creativitatea;
• relaxarea și stare de bine;
• reducerea anxietății față de învățare.
In fiecare atelier vom urmări să dezvoltăm aspectele menționate mai sus. Vom lucra cu mâinile (atât de
utile în toate aspectele dezvoltării noastre, și, totuși, atât de puțin folosite în etapa ,,touch-screen’’ in
care ne aflăm)
Vom folosi o gamă largă demateriale: de la pânze de pictat, hârtie, frunze, elemente din natura la jocuri
concrete.
Activitățile sunt gândite atât individual, pentru a stimula munca independentă, cât și în grup, cu lucru
pe echipe -pentru a încuraja cooperarea, dezvoltarea limbajului și gândirea critică.
Maxim: 8 copii/ grup
– 120 lei/atelier/copil
Marți, ora 17,30 : 12 martie, 26 martie, 9 aprilie, 23 aprile 2024