Există un mit potrivit căruia adolescenții sunt furioși, vulcanici,iritabili și că adesea au probleme cu părinții. Însă în realitatea 70% din adolescenți trec prin adolescență fără vreun conflict major sau patologie.
Pentru a aprecia adolescenții pentru toate calitățile lor minunate, este util să luăm în considerare sarcinile de dezvoltare pe care le îndeplinesc instinctual.
Cognitiv, adolescenții trec de la gândirea concretă la gândirea abstractă, care include capacitatea de a -și imagina consecințele viitoare ale acțiunilor lor. Fizic, trec prin pubertate și gestionează corpurile adulte cu o capacitate de reproducere deplină. Din punct de vedere social și emoțional, ei trec de la un sentiment de sine bazat pe părinți/ familie la o identitate de sine mai independentă înrădăcinată în relațiile cu prietenii și partenerii romantici, dar încă inclusiv familia.
În centrul acestor obiective se află emanciparea, definită drept „eliberarea de la restricție, control sau putere a altuia”; Afișate în dezvoltare, adolescenții muncesc din greu pentru a deveni adulți puternici, atenți, independenți capabili să-și gestioneze propriile relații, finanțe și familii. Acesta este un proces lung și provocator, cu dezvoltarea creierului necesară pentru a obține încrederea în sine care durează la începutul anilor 20.
Pentru a-i susține în acest proces am pregătit pentru ei 15 ateliere special gândite pentru a cuprinde etapele de dezvoltare și provocările acestei etape.
• Consolidarea identității de sine: identitatea personală, sexuală și socială.
• Creșterea stimei de sine și îmbunătățirea imaginii de sine.
• Formarea și asumarea identitații psihosexuale.
• Autocunoașterea. Valori, aptitudini, arii de interese.
• Cunoașterea tipului de personalitate. Puncte tari, puncte vulnerabile.
• Valori interioare și nevoi personale. Motivația de a învăța.
• Optimizarea exprimării emoționale. Identificarea propriilor emoții și exprimarea lor adecvată. Gestionarea
emoțiilor negative și a impulsurilor.
• Îmbunătățirea și optimizarea capacității de relaționare și comunicare interpersonală.
• Activarea resurselor creative. Gândirea laterală.
• Restructurarea modelelor conceptuale de gândire.
• Comportamentele adictive – dependența de internet, consumul de alcool, tutun, droguri. Conștientizarea
efectelor pe termen scurt și pe termen lung. Nevoia din spatele adicțiilor.
• Incorporarea de conduite adulte. Responsabilitatea, alegerea și angajamentul. Trecerea de la
independența revendicativă la una mai naturală și mai expresivă.
Durata întâlnirilor este de 2 h/săptămânal cu pauze în vacanțele dintre module.
Prima întâlnire este pe 3 octombrie 2024.
Costul : este de 2250 lei, cu posibilitatea plății în 3 tranșe egale (pâna la 3 octombrie 2024, 3 decembrie 2024, 9 ianuarie 2025) și
cuprinde:
• Atelierele de grup: 15 întâlniri de 2 ore
• Feedback individual pentru părinte la finalul atelierelor.
𝐈𝐧𝐬𝐜𝐫𝐢𝐞𝐫𝐞𝐚:
Se face până la 25 septembrie , prin plata în avans a primei tranșe (750 lei), în contul specificat de organizator. Rezervarea locului și înscrierea se face doar după ce a fost confirmată plata.
𝐈̂𝐧𝐬𝐜𝐫𝐢𝐞𝐫𝐞𝐚 se face la contact@catalinaserban.ro
Atelierele se susțin cu minim 4 participanți, maxim 8 participanți.
In cazul in care numărul de participanți nu este atins, atelierul nu se susține
Atelierele NU se recuperează!
𝐂𝐢𝐧𝐞 𝐢̂𝐢 𝐯𝐚 𝐢̂𝐧𝐬𝐨𝐭̦𝐢 𝐩𝐞 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢 𝐢̂𝐧 𝐚𝐜𝐞𝐚𝐬𝐭 𝐩𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦?
𝐂𝐚̆𝐭𝐚̆𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐒̦𝐞𝐫𝐛𝐚𝐧 – ,,doamna cu jocuri’’ – , psiholog clinician și psihoterapeut, cu experiență pedagogică de 7 ani în lucrul cu tulburări de învățare și de peste 10 ani ca specialist în zona clinică și de lucru cu copiii și familiile. Fondatoare Clubului SMART și programelor de dezvoltare emoțională pentru copii și părinți.
Jocul, veselia, calmul și răbdarea sunt ingrediente de bază ce mă însoțesc în activitățile cu copiii și familiile. Consider că o abordare dinamică, holistică și relaxată ajută mult copilul în procesul de învățare, în dezvoltarea proceselor cognitive, dar și în dezvoltarea deprinderilor de viață. Mai multe despre mine poți citi aici: https://catalinaserban.ro/despre-mine/